01 02 03 04 05

Kim jest Paul Zane Pilzer?

Jest on światowej sławy ekonomistą, multimilionerem w branży oprogramowania komputerowego, autorem trzech świetnie sprzedających się książek oraz naukowcem, doradcą amerykańskich prezydentów i doskonałym mówcą.

Pilzer ukończył szkołę średnią zaledwie w 3 lata, otrzymał dyplom MBA z Wharton w ciągu 15 miesięcy. W wieku 24 lat zaczął odbywać staż profesorski w Nowym Jorku, gdzie spędził następne 20 lat swojego życia. W wieku 22 lat został najmłodszym pracownikiem wysokiego szczebla Citibank’u, a w wieku 25 lat jego najmłodszym wiceprezesem. Pilzer zarobił swój pierwszy milion dolarów zanim skończył 26 lat, a swoje pierwsze 10 milionów dolarów przed ukończeniem 30 lat.

Był komentatorem w publicznym radiu krajowym oraz w CNN, doradcą ekonomicznym w dwóch administracjach prezydenckich. Jest autorem kilku słynnych książek, np.: Other People’s Money (Simon & Schuster, 1989), Unlimited Wealth (Crown Publishers, 1990/1994) oraz God Wants You To Be Rich (Simon & Schuster, 1995/1997). W ostatniej książce, „The wellness revolution. How to make a fortune in the next Trillion Industry” (John Wiley & Sons,2002), Pilzer przedstawia nową branżę „wellness”, przemysł, który wkrótce będzie zajmował następną 1/7 lub „kolejny bilion” w naszej ekonomii – przemysł, w którym powstaną kolejne fortuny nowego milenium.

Warto uzupełnić tę notkę biograficzną o ważne spostrzeżenie: Na początku lat 80-tych Pilzer precyzyjnieprzewidział dynamiczny megatrend rozwojowy w branży komputerowej, która na przestrzeni dekady osiągnęła dochód przekraczający amerykański trylion, a europejski bilion dolarów. Ponadto uwierzył we własną prognozę i zbił na niej fortunę. Jego talent do długoterminowych prognoz zaowocował badaniami, dzięki którym odkrył branżę wellness i wyznaczył jeszcze szybsze tempo jej wzrostu. I tu także aktywnie włączył się w nurt biznesu, występując na zjazdach niezależnych dystrybutorów jednej z firm z branży wellness.


Branża wellness to „przemysł zdrowia”, który Pilzer odróżnia od „przemysłu chorobowego” (tak bowiem określa on zarówno konwencjonalną medycynę, jak i towarzyszącą jej farmację). Przemysł chorobowy jest według niego reaktywny, gdyż człowiek staje się jego klientem jedynie wtedy, gdy musi, reagując na specyficzne warunki i sytuacje. Człowiek nie chce być klientem szpitala. Tak więc przemysł chorobowy to produkty i usługi dostarczane w reakcji na zaistniałą chorobę, poczynając od powszechnych chorób sezonowych, na chorobach nowotworowych kończąc. Produkty te i usługi zmierzają do leczenia symptomów lub przyczyn chorób.

Przemysł zdrowia to przemysł aktywny. Ludzie chętnie zostają klientami, aby uzyskać lepsze samopoczucie, zredukować efekty starzenia się organizmu, zminimalizować ryzyko stania się klientami przemysłu chorób. Produkty i usługi tego przemysłu są aktywnie poszukiwane przez zdrowych ludzi, którzy chcą czuć się jeszcze zdrowsi, sprawniejsi, piękniejsi, młodsi i zabezpieczeni przed wszelkimi chorobami.

Przystap do programu !